موضوع تصفیه کردن آب اغلب به عنوان یک امر لوکس و یا غیر ضروری و بی اهمیت ، نادیده گرفته می شود. با این حال، فیلتر کردن آب فواید زیادی دارد، از جمله بهبود طعم آبی که می‌نوشید و تمیزتر و سالم‌تر کردن آن برای مصرف انسان. خوشبختانه، اکثر یخچال‌های ساید بای ساید که به همراه دستگاه یخ‌ساز خودکار عرضه می‌شوند، از فیلترهایی برای تمیز نگه‌داشتن آب و یخ خود استفاده می‌کنند. با این حال، از آنجایی که فیلترها نیاز به تعویض منظم دارند، این امتیاز با مسئولیتی همراه است.و باید بدانید کهاین فیلتر ها مصرفی هستند و بعد از گذشت زمان نیاز به تعویض دارند.

چرا باید از فیلتر تصفیه آب استفاده کنیم؟

همانطور که می دانید آب شهری حاوی کلر است که علاوه بر اثرات مفیدی که در جهت تصفیه آب دارد، ممکن است ناخواسته به آب ، طعم و بوی کلر بدهد. همچنین آب شهری می تواند فلزات سنگین و آلاینده های شیمیایی را در خود داشته باشد که به طور حتم مصرف مقادیر بالای آن در مدت زمان حتی کم ، می تواند برای سلامتی شما خطرناک باشد. فیلتر تصفیه آب یخچال می تواند تضمین کند که آب سالم و تمیز است و برای افرادی که به مواد شیمیایی حساسیت دارند، می تواند کمک بزرگی باشد. با حذف برخی از مواد شیمیایی مانند کلر و سرب که ممکن است حساسیت آنها را تحریک کرده و واکنش های خطرناکی ایجاد کند از آنها در برابر آسیب های این مواد شیمیای محافظت می کند. با این حال، اگر به درستی از آن مراقبت نکنید و در زمان معین اقدام به تعویض به موقع فیلتر یخچال نکنید، داشتن فیلتر آب فایده ای ندارد! رعایت این نکات اساسی تضمین می کند که از مزایای کامل داشتن یک فیلتر آب یخچال خوب بهره مند شوید:

  • فیلتر خود را به طور منظم تغییر دهید

فیلترهای تصفیه آب یخچال معمولاً هر شش ماه یکبار نیاز به تعویض دارند، اگرچه ممکن است برخی فیلترها به دفعات بیشتر یا کمتر از آن نیاز به تعویض داشته باشند. مدت زمان بین تعویض فیلتر بر اساس فیلتر مورد استفاده برای مثال استفاده از فیلتر بیرونی یخچال و میزان آلودگی آب عبوری از فیلتر متفاوت است.

تاخیر در  تعویض به موقع فیلتر یخچال، زمانی که عمر مفید آن طی شده باشد یا بیش از حد از آلاینده ها اشباع شده باشد می تواند عواقب جدی برای سلامت ما و همچنین عملکرد یخچال داشته باشد . جدا از کاهش شدید کیفیت آب، فیلتر آسیب‌دیده نیز می‌تواند سیستم‌های یخچال را به دلیل تجمع رسوب و رشد رسوبات آهکی در معرض آسیب قرار دهد. در موارد شدیدتر، فیلتر قدیمی تعویض نشده می‌تواند باعث تجمع باکتری‌ها شود که می‌تواند خطراتی برای سلامتی ایجاد کند. صرفاً پیروی از دستورالعمل های سازنده و تعویض فیلترها در صورت لزوم، تضمین می کند که آبی که می نوشید دارای بهترین کیفیت است.
فیلتر مناسب یخچالتان را انتخاب کنید

  • فیلتر مناسب یخچالتان را انتخاب کنید

انتخاب فیلتر مناسب برای یخچال ساید بای ساید برای کارکرد صحیح دستگاه و گرفتن آب تمیز و یخ برای خانواده شما حیاتی است. فیلترها در اشکال و اندازه‌های مختلف هستند، بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که تشخیص دهید کدام فیلتر با یخچال شما سازگار است.شما به راحتی در قسمت جستجوی سایت ما می توانید نام فیلتر مورد نظر خود را نوشته و در سریعترین زمان ممکن آن را پیدا کنید.همچنین می توانید برای خرید فیلتر مورد نظرتان با شماره 02166002588 تماس بگیرید.

  • دستورالعمل ها و توصیه های شرکت سازنده را دنبال کنید

هنگام تعویض فیلتر قدیمی و نصب فیلتر جدید، به یاد داشته باشید که دستورالعمل ها و توصیه های شرکت سازنده فیلتر را دنبال کنید. سازنده فیلتر شما ممکن است انجام اقداماتی مانند شستشو و عبور دادن آب از فیلتر برای مدتی قبل از استفاده را توصیه کرده باشد. انجام این کار به تخلیه کربن به جا مانده از خط تولید فیلتر کمک می کند و احتمال آسیب رساندن به یخچال یا کاهش کیفیت آب توزیع شده را کاهش می دهد.

  • علائم هشدار دهنده را بشناسید

اگرچه برخی از یخچال‌ها دارای چراغ «تعویض فیلتر» هستند، اما مهم است که به خاطر داشته باشید، هر زمانی که متوجه طعم‌ فلزی یا بوی غیرعادی در آب خروجی فیلتر شدید، باید فیلتر خود را زودتر از حد انتظار تعویض کنید.عوامل مختلفی در مدت زمان تعویض فیلتر یخچال تاثیر دارند مثل میزان استفاده از فیلتر یا کیفیت آب ورودی به فیلتر. بعضی از فیلترها باکتری‌ها را می‌گیرند که به اصطلاح به آنهای فیلتر آنتی باکتریال می گویند.این باکتری ها می‌توانند در صورت عبور از فیلتر باعث بروز مشکلات برای سلامتی شما شوند. اگر اعضای خانواده شما از مشکلاتی در مورد آب خروجی فیلتر یخچال گلایه دارند، بررسی فیلتر و تعویض زود هنگام آن ایده بسیار خوبی است.

  • یخچالتان را تمیز نگه دارید

یخچال های کثیف بوها و باکتری ها را جذب می کنند و این می تواند به آبی که توسط پدال دستگاه دریافت می کنید منتقل شود. برای تمیز کردن صحیح یخچال، آن را از محتویات درونش خالی کنید و تمام سطوح داخلی را با استفاده از مخلوطی از آب و صابون ظرفشویی پاک کنید. همچنین، روی مواد غذایی در یخچال خود دقت کنید. غذای فاسد بوی بدی تولید می کند که تمیز کردن آن دشوار است و می تواند بر طعم و بوی آب آشامیدنی شما تأثیر بگذارد.


نتیجه گیری

پیروی از این دستورالعمل های ساده می تواند به شما کمک کند از سیستم تصفیه آب یخچال خود بیشترین بهره را ببرید. هنگام تعویض فیلتر، مطمئن شوید که فیلترهای باکیفیتی را خریداری می کنید که می توانند از شما در برابر کلر، فلزات سنگین و باکتری هایی که ممکن است در آب موجود در منابع شهری شما هستند محافظت کنند.

خرید فیلتر تصفیه آب