تصفیه آب


فیلتر های دستکاه تصفیه آب از چه موادی ساخته می شوند؟

فیلتر های دستکاه تصفیه آب از چه موادی ساخته می شوند؟

فیلترهای دستگاه‌های تصفیه آب از مواد مختلفی ساخته می‌شوند که هر کدام وظایف و کارایی‌های متفاوتی در حذف آلودگی‌ها و تصفیه آب دارند. چندین نوع فیلتر معمولاً در دستگاه‌های تصفیه آب استفاده می‌شوند:

کاربرد فیلتر فرابنفش یا UV در تصفیه آب

کاربرد فیلتر فرابنفش یا UV در تصفیه آب

فیلترهای فرابنفش (UV) یکی از روش‌های مؤثر برای تصفیه آب هستند. این  فیلترها از تکنولوژی UV استفاده می‌کنند تا با استفاده از تابش نوری با طول  موج کوتاه، معمولاً در محدوده UV-C (با طول موج حدود ۲۵۴ نانومتر)،  بتوانند میکروب‌ها، ویروس‌ها، باکتری‌ها، و ارگانیسم‌های مخرب دیگر را از  آب حذف کنند.

سیستم اسمز معکوس چگونه کار می کند

سیستم اسمز معکوس چگونه کار می کند

اگر تا به حال یک لیوان آب از خانه ای که دارای دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس است را چشیده باشید، تفاوت آن را می دانید زیرا هیچ ناخالصی ندارد. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چنین سیستم های تصفیه آب چگونه کار می کنند؟

راهنمای کامل سیستم های تصفیه آب

راهنمای کامل سیستم های تصفیه آب

با انواع مختلف سیستم های تصفیه آب موجود در بازار، همیشه در مورد اینکه کدام یک را بخریم سردرگمی وجود دارد.قبل از اینکه درباره انواع فیلترهای آب صحبت کنیم، شناخت انواع ناخالصی های موجود در آب بسیار مهم است.

آیا آهن موجود در آب آشامیدنی مضر است؟

آیا آهن موجود در آب آشامیدنی مضر است؟

اگر آب خانه یا محل کار شما تغییر رنگ داده یا رنگ قهوه ای مایل به قرمز همراه با طعم فلزی دارد، محتوای آهن بالایی دارد. بسیاری از مردم با این مشکل روبرو هستند و یک نگرانی مشترک دارند: آیا آهن موجود در آب آشامیدنی بی خطر است؟ پاسخ منفی است. اگرچه آهن یک ماده معدنی ضروری است، اما زمانی که وارد آب آشامیدنی می شود باید از شر آن خلاص شوید. این به این دلیل است که اثرات نامطلوب زیادی دارد.برخلاف تصور رایج که یک نرم کننده آب برای تثبیت آهن بالا در آب کافی نیست. اجازه دهید نگاهی دقیق‌تر به اثرات مضر آهن در آب آشامیدنی، انواع آن و نحوه حذف آن بیندازیم.

تمیز کردن دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

تمیز کردن دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

اگر می خواهید آب تصفیه شده سالم و بهداشتی داشته باشید ، دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس یکی از بهترین روشهای فیلتر کردن آب است. اگر می خواهید آب سیستم آب آشامیدنی RO خود را سالم و ایمن نگه دارید، باید به طور مرتب دستگاه تصفیه RO خود را تمیز کنید. ما چند نکته را فهرست کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند دفعه بعد تصمیم بگیرید که سیستم RO خود را تمیز کنید.

چگونه عمر تصفیه آب خود را افزایش دهیم؟

چگونه عمر تصفیه آب خود را افزایش دهیم؟

آیا می دانستید که آب سخت دلیل مشکلاتی مانند پوسته پوسته شدن، وز شدن موها، خشکی پوست و پوشیدن سریع لوازم منزل شماست؟ نصب یک دستگاه تصفیه آب خانگی می تواند به شما در مقابله با همه این مسائل کمک کند. اگرچه اکثر فیلتر های تصفیه آب عمر طولانی دارند، اما می توانید عمر آنها را بیشتر کنید. آیا به تعمیر و نگهداری منظم از طرف شما نیاز دارد؟ بله، این کار را می کند. اما مقرون به صرفه است و به حداقل تلاش برای اطمینان از جریان با کیفیت آب نرم در خانه نیاز دارد. ادامه مطلب را بخوانید تا یاد بگیرید چگونه می توانید به این هدف برسید.


آیا یک سیستم تصفیه آب می تواند از شما در برابر سرب محافظت کند؟

آیا یک سیستم تصفیه آب می تواند از شما در برابر سرب محافظت کند؟

با هجوم کرونا در سراسر جهان، مردم نسبت به بهداشت و نظافت حساس تر شده اند. استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. اما چیزی وجود دارد که هنوز بسیاری از مردم از کنار آن بی توجه می گذردند! آب آشامیدنی تمیز نه تنها یک ضرورت است بلکه بخشی قابل اجتناب از زندگی انسان است. در حالی که به سطح تمیزی غذا و محیط اطراف خود نگاه می کنید، باید اطمینان حاصل کنید که شما و خانواده تان به آب آشامیدنی تمیز و سالم دسترسی دارید. و نصب یک دستگاه تصفیه آب اولین قدم برای اطمینان از آب آشامیدنی سالم و تمیز برای خانواده شما است.

6 سوالی که باید هنگام خرید دستگاه تصفیه آب از خود بپرسید

6 سوالی که باید هنگام خرید دستگاه تصفیه آب از خود بپرسید

چگونه می توانم سطح سختی آب خود را بررسی کنیم؟قبل از خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانه خود، فقط باید بدانید که کدام مواد معدنی در آب شما وجود دارد. می‌توانید یک کیت تست دریافت کنید یا از کمک حرفه‌ای کمک بگیرید. با آزمایش آب خود، می توانید مواردی مانند باکتری ها و سایر آلاینده های موجود را نیز شناسایی کنید. نتایج آزمون می تواند به عنوان راهنمایی برای کمک به انتخاب درست شما باشد.

در این بخش می توانید مقالات کامل و مفید در مورد دستگاه های تصفیه آب خانگی چکونگی انتخاب آن ، تعویض فیلترها ، زمانبندی آنها و هر آنچه در مورد آب و سلامت آب نیاز است بدانید را در دسترس داشته باشید و اطلاعات مفیدی کسب کنید.
اطلاعات بیش‌تر
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...