تمیز کردن قسمت داخلی یخچال سرگرم کننده نیست ، اما ضروری است. پاک کردن قفسه ها ، کشوها و دیوارهای داخلی می تواند به از بین بردن لکه ها و بوی نا مطبوع یخچال کمک کند. همچنین به پاک شدن هاگ کپک یا باکتری هایی که می توانند غذا را خراب کنند کمک می کند. مطمئن نیستید که چگونه شروع به کار کنید؟ راهنمای ما نکاتی کاربردی در مورد نحوه تمیز کردن یخچال و نگهداری بهتر آن به شما می دهد.

1) قبل از اینکه یخچال خود را تمیز کنید ، آن را خالی کرده و از برق بکشید

هنگامی که شروع به تمیز کردن داخل یخچال خود می کنید ، برق را از طریق جعبه فیوز خاموش کنید یا دستگاه خود را از برق بکشید. بعد ، همه مواد غذایی را از یخچال و فریزر خود خارج کنید. از این فرصت استفاده کنید و هرگونه غذای خراب یا منقضی شده را دور بریزید و سپس قفسه ها و کشوهای قابل جابجایی را بیرون بیاورید. بگذارید این اجزا قبل از شستن تا دمای اتاق گرم شوند.چگونه یخچال خود را به طور موثر و کارآمد تمیز کنیم؟2) یخچال و فریزر را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید

هنگام تمیز کردن قسمت داخلی یخچال خود ، به دنبال یک پاک کننده باشید که چربی زدایی کرده و بتواند به از بین بردن کپک و میکروب کمک کند. دیوارها ، سقف و پایین یخچال را کاملاً با پاک کننده پاک کرده و سپس آن را با یک پارچه نرم و مرطوب بشویید. همین کار را با کشوها و قفسه ها انجام دهید ، سپس قبل از نصب مجدد قفسه ها و کشوها ، تمام سطوح را کاملا خشک کنید.

3) زیر یخچال خود را نیز تمیز کنید

تمیز کردن قسمت داخلی یخچال از بروز کپک ، کپک و بوی بد جلوگیری می کند ، اما آیا می دانید تمیز کردن زیر یخچال نیز مهم است؟ با استفاده از یک چوب مخصوص تمیز کردن ، زیر یخچال خود را به آرامی جارو کنید تا سیم پیچ های کندانسور تمیز شود.

4) تمیز کردن قسمت بیرونی یخچال نیز مهم است

بعد از اینکه داخل یخچال خود را تمیز کردید ، چند لحظه وقت بگذارید تا درهای درب ، درها و دستگیره ها را با مخلوطی از آب و صابون ظرف تمیز کنید ، سپس همه چیز را کاملاً خشک کنید (مخصوصاً آب بندهای درب). درها را با تمیز کننده مخصوص  آشپزخانه و لوازم خانگی تمیز کنید  تا از ایجاد رگه یا باقی مانده جلوگیری شود.

5) تعویض فیلتر داخلی و بیرونی یخچال

یخچال های ساید بای ساید دارای فیلتر تصفیه آب داخلی و بیرونی می باشند که این فیلتر ها بسته به نوع آن معمولا هر شش ماه یک بار نیاز به تعویض دارند.دقت داشته باشید که بیش از مدت زمان تعیین شده سبب جمع شدن آلودگی و بوجود آمدن باکتری در فضای داخلی فیلتر تصفیه آب یخچال شده و آب و یخ مصرفی شما را آلوده می کند.برای مشاوره رایگان و خرید فیلتر آب ساید می توانید با شماره 66002588 تماس بگیرید و یا از اینجا اقدام به خرید اینترنتی فیلتر یخچال مورد نظر خود کنید.خرید فیلتر تصفیه آب