خواه در حال تماشای اخبار محلی باشید و یا در یک خبررسانی از شبکه های اجتماعی پیمایش کنید ، مطمئناً با عناوینی در مورد کیفیت آب در شهرهای سراسر کشور روبرو خواهید شد. بنابراین ، چگونه می توانید بفهمید که آیا آب خانه شما دارای آلودگی هست یا خیر؟کسانی که در مناطقی زندگی میکنند که به آب سالم و بهداشتی دسترسی دارند بسیار خوش شانس هستند. بسیاری از ما ممکن است این واقعیت را تصور کنیم که می توانیم آب تمیز از سینک آشپزخانه را بدست آوریم. مناطقی از جهان وجود دارد که در آنها آب به طور فزاینده ای کم می شود. به علاوه ، سازمان ملل متحد می گوید از هر 9 نفر در سراسر جهان یک نفر از منابع ناامن استفاده می کند در حالی که 2.4 میلیارد نفر هیچ گونه روش بهداشتی ندارند.

در ایالات متحده ، داستان بحران آب ناشی از آلودگی سرب در فلینت ، میشیگان ، کاملاً مشهور است و شرایط مشابه همچنان پدیدار می شوند. اخیراً ، شهر نیوآرک ، نیوجرسی به دلیل آلودگی سرب از زیرساخت های آب پیر ، آب بطری را به ساکنان تقسیم می کرد.

صاحبان خانه های نگران همچنین ممکن است در مورد همه چیز از فلوراید و داروهای موجود در آب شهر گرفته تا نیترات و باکتری در چاه های خصوصی اطلاعاتی کسب کنند.

الزامات ایالتی و محلی و همچنین قوانین فدرال مانند قانون آب آشامیدنی ایمن برای محافظت از مردم در برابر آب آلوده که می تواند مضر باشد طراحی شده است. با این حال ، این قوانین هنوز تضمین نمی کنند که استانداردها همیشه رعایت و اعمال می شوند ، و جامعه علمی هنوز در حال یادگیری در مورد اثرات برخی از آلاینده ها است.

درک آلودگی های آب آشامیدنی: اولیه ، ثانویه و نوظهور

درک آلودگی های آب آشامیدنی: اولیه ، ثانویه و نوظهور

در حالی که آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) بیش از 80 آلاینده آب را لیست می كند كه ممکن است برای سلامتی انسان خطر داشته باشد ، آلودگی هایی نیز وجود دارد كه هنوز به طور كامل شناخته نشده اند و برخی از آنها می توانند در خانه شما مشكلاتی ایجاد كنند اما مضر به حساب نمی آیند.

آیین نامه های ملی اولیه آشامیدنی سازمان حفاظت محیط زیست شامل استانداردها و روش های تصفیه آب است که طبق قانون قابل اجرا هستند و قصد دارند سطح آلاینده ها را در آب محدود کنند تا از سلامت عمومی محافظت کنند.

همچنین مقررات ملی آب آشامیدنی ثانویه وجود دارد که شامل آلودگی های اضافی است که در سطوح خاصی خطر سلامتی محسوب نمی شوند. EPA برای حداکثر میزان این آلاینده ها دستورالعمل های غیر اجباری دارد. شهرداری ها داوطلبانه برای آنها آزمایش می کنند. حتی اگر آلاینده های ثانویه خطرناک تلقی نشوند ، می توانند مشکلات کیفیت آب را ایجاد کنند. که شامل موارد زیادی مانند طعم و بو ، مسائل آرایشی مانند تغییر رنگ و لک شدن ، یا اثرات فنی ، از جمله آلاینده های آب است که می تواند به لوازم خانگی شما آسیب برساند .

آلاینده های نگران کننده در حال ظهور (CEC) شامل داروها ، محصولات مراقبت شخصی ، برهم زننده غدد درون ریز و سایر ترکیبات هستند که می توانند بر محیط زیست و / یا بهداشت عمومی تأثیر منفی بگذارند. همانطور که WQA توضیح می دهد ، مقدار کمی از این مواد در منابع آب در سراسر کشور امریکا یافت می شود:

"با پیشرفت در آزمایش و تحقیقات بهداشتی ، کارشناسان در حال یادگیری خطرات احتمالی جدید در آب آشامیدنی ما هستند. در بسیاری از موارد ، آسیب های احتمالی هنوز به طور کامل مشخص نشده اند. "

در زیر لیستی از آلاینده های متداول اولیه ، ثانویه و نوشیدن آب آشامیدنی خواهید یافت.

آلاینده های اولیه آب

آلاینده های اولیه آب

میکروارگانیسم ها

1. باکتری های کلی فرم: شناخته شده ترین نوع باکتری کلی فرم ، E.coli است. EPA کل کلی فرم ها را در آب آشامیدنی اندازه گیری و تنظیم می کند ، که نشان دهنده احتمال وجود باکتری های مضر ناشی از ضایعات مدفوع انسان و حیوانات است.

2. کریپتوسپوریدیوم و ژیاردیا: این عوامل بیماری زای انگلی ممکن است از فضولات مدفوع انسان و حیوان نیز ناشی شده و علائم گوارشی ایجاد کنند. این آلاینده ها از رایج ترین انواع بیماری های منتقله از طریق آب هستند و ممکن است در رودخانه ها و دریاچه ها و همچنین آب های زیرزمینی دیده شوند. برخی مقاومت در برابر دفع با استفاده از کلر یا جوش نشان داده اند.

3. لژیونلا: این باکتری علت بیماری تنفسی لژیونر است که هر ساله باعث بستری شدن هزاران نفر از ساکنان ایالات متحده می شود. لژیونلا به طور طبیعی در محیط یافت می شود و افرادی را که با قطرات ریز حاوی آلاینده تنفس می کنند ، آلوده می کند. همچنین می تواند علائمی شبیه آنفولانزا ایجاد کند که به آن تب پونتیاک معروف است.

4- ویروس ها: آب با عدم تصفیه کافی همچنین می تواند حاوی ویروس های روده ای باشد که می تواند شامل روتاویروس ، نورو ویروس ، هپاتیت A و E و همچنین سایر موارد باشد. بیشتر این ویروس ها معمولاً با ورم معده و روده همراه هستند. مقررات ایالات متحده خواستار حذف 99.99٪ ویروس های روده با روش های درمانی مجاز است.

درمان میکروارگانیسم ها در آب آشامیدنی

درمان میکروارگانیسم ها در آب آشامیدنی

WQA می گوید باکتری ها و ویروس ها بیشترین آلودگی هایی هستند که باعث اثرات منفی حاد در سلامتی می شوند. از آنجا که ممکن است کلرزنی همیشه برای از بین بردن این آلودگی ها کافی نباشد ، درمان با اشعه ماورا بنفش روش دیگری است که معمولاً برای تهیه گندزدایی استفاده می شود.

ترکیبات غیر آلی

5. آرسنیک: این عنصر به طور طبیعی در سنگ ها و خاک وجود دارد ، اما همچنین می تواند یک محصول جانبی ضایعات صنعتی باشد ، به ویژه از معادن و سوختن زغال سنگ. هم از طریق رسوبات طبیعی و هم از آلودگی می تواند به آب های زیرزمینی وارد شود ، بنابراین می تواند مسئله آب چاه باشد. EPA می گوید: مطالعات در معرض تماس طولانی مدت آرسنیک با برخی از سرطان ها و همچنین بیماری های قلبی عروقی ، عصبی و سایر موارد است. مقادیر بالقوه ناامن آرسنیک در آب بطری در سال 2019 خبرساز شد.

6. کروم: دو نوع کروم وجود دارد - سه ظرفیتی و شش ظرفیتی. سه ظرفیتی (کروم 3) به طور طبیعی وجود دارد و در واقع یک ماده مغذی ضروری است. شش ظرفیتی (کروم -6) به طور طبیعی در محیط وجود دارد اما همچنین می تواند یک محصول جانبی سمی باشد. EPA میزان کل هر دو نوع کروم را تنظیم می کند ، زیرا آنها می توانند به عقب و جلو در آب تبدیل شوند. سازمان حفاظت محیط زیست پیشنهاد کرده است که کروم -6 به عنوان "در صورت بلعیده شدن انسان سرطان زا باشد" طبقه بندی شود.

7. مس: بسیاری از سیستم های لوله کشی مسکونی شامل لوله های مسی هستند. این فلز به دلیل خوردگی می تواند از لوله ها به داخل آب آشامیدنی شسته شود ، به خصوص اگر آب بسیار اسیدی باشد. قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت سطح بالای مس در آب ممکن است باعث مشکلات دستگاه گوارش شود. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت می تواند منجر به مشکلات کبدی و کلیوی شود.

8- کلر و کلرامین: این دو ماده به طور مكرر توسط شهرداری ها برای ضد عفونی كردن منابع عمومی آب استفاده می شود و باعث می شود آب از نظر آب مصرف شود. با این حال ، وقتی کلر و کلرامین بیش از حد حداکثر وجود داشته باشند ، می توانند باعث تحریک چشم و بینی یا ناراحتی معده شوند. این ضد عفونی کننده ها همچنین مسئول نوشیدن آب هستند که مصرف کنندگان اغلب می گویند "طعم آنها مانند استخر شنا است." از آنجا که کلرامین حاوی آمونیاک است ، ممکن است مصرف کنندگان متوجه بوی بد آب شهری شوند.

9. فلوراید: مانند کلر ، این ماده شیمیایی غیر آلی نیز ممکن است به منابع آشامیدنی عمومی اضافه شود. برخی از شهرداری ها برای ارتقا health سلامت دندان ، فلوراید اضافه می کنند ، اما بحث در مورد خوب یا بد بودن فلوراید وجود دارد . این همچنین نوعی شکل طبیعی از عنصر فلوئور است که گاهی اوقات در آبهای زیرزمینی در سطوح بیش از توصیه های دولت یافت می شود - معمولاً در مناطق غربی ایالات متحده آمریکا و دریاچه های بزرگ. مقدار زیاد فلوراید می تواند باعث ایجاد حفره و لک شدن مینای دندان شود. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در سطوح بالا می تواند منجر به مشکلات استخوانی در بزرگسالان شود.

10. سرب: آب آلوده به سرب در سالهای اخیر اخبار قابل توجهی از اخبار را دریافت کرده است. مانند مس ، می تواند از طریق خوردگی لوله های فلزی به منبع آب شسته شود. سازمان حفاظت محیط زیست می گوید سرب یک ماده شیمیایی سمی است که در سطوح پایین می تواند برای سلامتی انسان مضر باشد. این به ویژه برای کودکان و نوزادان خطرناک است ، به طور بالقوه باعث ایجاد مشکلات جدی در رشد می شود ، از آسیب عصبی گرفته تا اختلال در تشکیل و عملکرد سلول های خونی. درباره سرب موجود در آب آشامیدنی ، از جمله نحوه آزمایش آب ، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

11. جیوه: ترکیبات غیر آلی جیوه در ترکیب پوسته زمین در حالی که جیوه با سایر عناصر ترکیب می شود. این ماده می تواند از طریق فرسایش رسوبات طبیعی وارد آب های زیرزمینی شود ، اما ممکن است از پالایشگاه ها و کارخانه ها تخلیه شود یا از رواناب دفن زباله حاصل شود. قرار گرفتن در معرض جیوه در آب آشامیدنی طی سالهای متمادی می تواند باعث آسیب کلیه شود. WQA می گوید قرار گرفتن در معرض بیش از حد جیوه نیز می تواند اثرات منفی بر روی عملکرد مغز، چشم انداز، و شنوایی است.

12. نیترات / نیتریت: آلودگی نیتریت ها و نیترات ها مشکلی است که ممکن است صاحبان خانه با چاه با آن روبرو شوند. این می تواند به دلیل لقاح مزارع مزرعه در نزدیکی یا مخازن سپتیک واقع در نزدیکی چاه باشد. شاید با نیترات و نیتریت به عنوان غذای گیاهی یا یک ماده افزودنی غذایی آشنا باشید. در بیشتر موارد ، این ترکیبات خطر جدی برای سلامتی ندارند. اما ، آنها برای نوزادان مضر هستند ، باعث ایجاد سندرم کودک آبی می شود که می تواند کشنده باشد. مقادیر بالای نیترات همچنین ممکن است نشان دهنده ورود سموم دفع آفات و علف کش ها به منبع آب باشد.

تصفیه آلاینده های آب آشامیدنی غیر آلی

برای بسیاری از ترکیبات غیر آلی ذکر شده در بالا ، دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس (RO) یک راه حل ایده آل برای رفع نگرانی های آلودگی است. سیستم های RO معمولاً در محل استفاده مانند سینک ظرفشویی شما نصب می شوند. از فیلتر کربن و غشای ویژه برای فیلتر کردن آلاینده ها از آب برای آشامیدن و پخت و پز استفاده می شود.

راه حل های تصفیه آب خانه در کل وجود دارد که می تواند آلاینده ها را برطرف کند. این شامل سیستم های کامل تصفیه آب آکواپرو است که آب تصفیه شده با کیفیت بالا را برای شما فراهم می کند.

تشخیص اینکه آب خانه شما به ترکیبات غیر آلی آلوده است که خطر سلامتی دارند ، دشوار است. اغلب بی رنگ ، بی بو و بی مزه هستند. به همین دلیل برای صاحبان خانه هایی که دارای چاه های خصوصی هستند بسیار مهم است که هر ساله آب خود را آزمایش کنند. ساکنان شهر می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کیفیت آب ، در گزارش اعتماد مصرف کننده شهرداری خود بررسی کنند .

ترکیبات آلی

ترکیبات آلی فرار (VOC) و مواد شیمیایی غیر آلی از این نظر که مواد شیمیایی آلی حاوی عنصر کربن هستند ، متفاوت هستند. EPA تنظیم 23 فرایند VOC که می تواند سلامت انسان یا محیط زیست تاثیر می گذارد و ممکن است سرطان زا و یا به سایر مسائل مربوط به سلامت کمک می کند.

VOC ها می توانند به طور طبیعی در محیط وجود داشته باشند ، اما بسیاری از آنها ساخته دست بشر هستند (همچنین به عنوان ترکیبات آلی مصنوعی یا SOC نیز شناخته می شوند). آنها اغلب در عملیات صنعتی یا کشاورزی استفاده می شوند ، به این ترتیب ما آنها را در زیر گروه بندی کرده ایم.

13. مواد شیمیایی کشاورزی: آب آشامیدنی ممکن است به علف کش ها ، حشره کش ها و سموم دفع آفات مورد استفاده در کشاورزی آلوده شود. آنها شامل هستند اما به آنها محدود نمی شوند: آلاكلور ، آترازین ، دینوزب ، اندوتال ، اندرین ، گلیفوزیت ، لیندان ، پیكلرام ، اگزامیل و سیمازین. سایر مواد شیمیایی کشاورزی به دلیل نگرانی های بهداشتی قبلاً ممنوع یا محدود شده اند.

14. مواد شیمیایی صنعتی: کسانی که دارای چاه و اجتماعات خاص خود در نزدیکی عملیات صنعتی هستند باید احتمال آلودگی ناشی از زباله و رواناب را در نظر بگیرند ، خصوصاً اگر این امکانات شامل فرآوری شیمیایی باشد. برخی از VOC های استفاده صنعتی که با آلودگی آب مرتبط هستند عبارتند از: تتراکلرید کربن ، کلروبنزن ، اشکال مختلف دی کلرو اتیلن ، اتیل بنزن ، بی فنیل های پلی کلرینه (PCB) ، تولوئن ، تری کلرواتیلن و غیره.

تصفیه ترکیبات آلی فرار

VOC ها در آب آشامیدنی معمولاً با استفاده از کربن فعال تصفیه می شوند. سیستم آب آشامیدنی RO با کیفیت بالا راه حل خوبی برای از بین بردن مواد شیمیایی آلی است زیرا علاوه بر فیلتر غشایی شامل کارتریج های کربن نیز می باشد.

اگر آب شما طعم شیرین یا بوی مطبوعی داشته باشد ، می تواند حاوی ترکیبات آلی باشد. سازمان حفاظت محیط زیست توصیه می کند هر پنج سال یکبار آب چاه را برای VOC ها آزمایش کنید.

آلاینده های ثانویه آب

15. آلومینیوم: از آنجا که فلز فراوانی در پوسته زمین وجود دارد ، آلومینیوم ممکن است به آبهای زیرزمینی شسته شود. در حالی که خطر سلامتی برای بیماران دیالیزی وجود دارد ، مسئله اصلی که آلودگی آلومینیوم باعث تغییر رنگ مایل به آبی می شود.

16. آهن: این یکی از رایج ترین آلاینده های آب چاه است. اگرچه خطری برای سلامتی به همراه ندارد ، آهن می تواند زمینه های مختلف زیبایی از جمله لکه های نارنجی ، طعم فلزی و مسدود شدن ناشی از باکتری های تغذیه کننده آهن را ایجاد کند. آب با آهن حل نشده ممکن است زنگ زده به نظر برسد. درباره انواع آهن موجود در آب و همچنین نحوه مقابله با لکه های آهن بیشتر بدانید .

17. منگنز: منگنز ماده معدنی موجود در سنگها و خاک است که اغلب در آب با مقادیر زیادی آهن یافت می شود. آب آلوده به منگنز می تواند تغییر رنگ قهوه ای ، رسوب سیاه ایجاد کند ، باعث ایجاد لک شود و طعم تلخ یا بوی نامطبوعی داشته باشد.

سولفور: ترکیبات حاوی گوگرد می تواند باعث مشکلات مختلف زیبایی در آب شود. به عنوان مثال ، سولفید هیدروژن معمولاً با آبی همراه است که بوی تخم تخم خورده دارد. بوی نامطبوع در واقع از باکتری های بی ضرری است که از گوگرد تغذیه می کنند. مقادیر بالای سولفات ممکن است به آب طعم نمکی بدهد. سولفید هیدروژن همچنین می تواند باعث خوردگی فلزات ، از جمله لوله ها ، وسایل و ظروف شود. مقادیر بالای گوگرد یا سولفید هیدروژن می تواند باعث بروز مشکلات جزئی در معده شود.

19. کلسیم و منیزیم (سختی): EPA مواد معدنی کلسیم و منیزیم را در گروه مواد جامد محلول (TDS) طبقه بندی می کند. آب این مواد معدنی را حل می کند ، سختی را افزایش می دهد و باعث بسیاری از مسائل زیبایی و فنی در بسیاری از خانه ها می شود. مشکلات آب سخت شامل کفگیر صابون و تجمع آهک ، افزایش سایش در وسایل مصرفی آب ، تمیز کردن و استحمام بی اثر و غیره است. آب سخت رایج ترین مسئله کیفیت آب است که 90 درصد از خانه های ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می دهد.

تصفیه آلاینده های ثانویه آب

روش های زیادی برای رفع آلودگی های آب وجود دارد که باعث مشکلات زیبایی آب خانگی می شود. حتی می توان برخی از آنها را مستقیماً از فروشگاه های بهسازی منزل خریداری کرد ، اگرچه تصفیه آب DIY فکر بدی است. حتی یک قطعه از تجهیزات به عنوان نرم کننده آب اساسی باید کالیبره شود تا مسائل بی نظیر کیفیت آب در خانه شما به طور موثر درمان شود.

نرم کننده آب هم نمی تواند همه مشکلات شما را حل کند. به عنوان مثال ، سیستم های معمولی قادر به رفع آهن زیاد ، تعادل سطح pH یا از بین بردن کامل بوی آلودگی نیستند. نرم کننده های آب به طور خاص برای حذف مواد معدنی سخت (کلسیم و منیزیم) و تولید آب نرم طراحی شده اند. برای بدست آوردن نوع کیفیت آب مورد انتظار شما اغلب به فیلتراسیون اضافی نیاز است.

کارشناسان محلی، مانند ما تکامل ® و WaterCare ® فروشندگان، می توانید آب خانه خود را ارزیابی و استفاده از تجهیزات تصفیه آب نوآورانه و رسانه های خاص برای نصب یک راه حل که برای شما مناسب است. نمایندگی های ما محصولات طراحی شده برای آب شهر و آب چاه را ارائه می دهند. این راه حل ها نه تنها می توانند کیفیت آب را بهبود ببخشند ، بلکه تجهیزات تصفیه آب نیز با گذشت زمان صرفه جویی می کنند .

آلاینده های در حال ظهور

20. منگنز: در حالی که امروزه منگنز یک آلاینده ثانویه محسوب می شود ، اما می تواند در سطوح بالا اثرات سو effects بر سلامتی ایجاد کند. تحقیقات نشان می دهد قرار گرفتن در معرض بیش از حد می تواند به سیستم عصبی و مشکلات یادگیری منجر شود ، بر حافظه ، توجه و مهارت های حرکتی در بزرگسالان و کودکان تأثیر بگذارد. منگنز بیش از حد در منابع آب زیرزمینی در شمال شرقی ایالات متحده مشاهده شده است و رادیو عمومی آیووا گزارش می دهد که اخیراً DNR آزمایش آلودگی در منابع عمومی آب را آغاز کرده است.

21. داروسازی: داروهای تجویز شده و داروهای بدون نسخه هنگامی که افراد داروهای منقضی یا منقضی را شستشو می دهند ، به منبع آب وارد می شوند. مقادیر کمی از داروها مانند آنتی بیوتیک ها ، ضد بارداری ها و داروهای ضد افسردگی در آب آشامیدنی یافت می شود زیرا گیاهان تصفیه خانه فاضلاب معمولی قادر به حذف کامل آنها نیستند. در حالی که سطح آن بسیار کمتر از دوز درمانی است که پزشک تجویز می کند ، EPA به دلیل نگرانی عمومی در حال بررسی است.

22. محصولات مراقبت شخصی (PCP):  همچنین نگرانی هایی وجود دارد که برخی از محصولات حمام و زیبایی آب آشامیدنی را آلوده می کنند. صابون های آنتی بیوتیک ، محصولات معطر ، محصولات حاوی میکروپلاستیک و سایر موارد تخلیه می شوند و مقادیر کمیاب در آب های سطحی یافت می شود. این آلاینده ها بیشتر از سلامتی انسان می توانند نگران کننده زندگی آبزیان باشند.

23- مواد پر و پلی فلوئوروآلکل (PFAS): از جمله این گروه آلاینده های در حال ظهور ، PFOA و PFOS هستند. آنها مواد شیمیایی ساخته شده توسط بشر هستند ، که دهه ها مورد استفاده قرار گرفته اند ، اما اخیراً بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. سازمان حفاظت محیط زیست می گوید PFAS ممکن است در مواد غذایی ، بسته بندی و محصولات خانگی مانند ظروف آشپزی و همچنین خاک آلوده و آب آشامیدنی وجود داشته باشد. این آلودگی ها معمولاً به منابع آب جوامع نزدیک تأسیسات صنعتی تولید کننده مواد شیمیایی وارد می شوند. شواهدی وجود دارد که PFA می تواند اثرات سوئی بر سلامت انسان بگذارد. این شامل امکان تأثیر بر سیستم ایمنی بدن ، هورمون ها و سلامت نوزاد است. PFOA به طور خاص می تواند در بروز سرطان نقش داشته باشد.

تصفیه آلاینده های نوظهور
تصفیه آلاینده های نوظهور

برای آلودگی های پیچیده تر  در کشور های پیشرفته در تصفیه آب به طور فعال روش هایی را آزمایش می کنند که به کاهش نگرانی عمومی و رفع ایمنی آب آشامیدنی کمک می کند. هدف ما برای هرکسی که با خانواده آکوانوترن مرتبط است تأمین آب مناسب برای زندگی شان است.پس همین حالا با ما تماس بگیرید : 02166002588
خرید فیلتر تصفیه آب