تخمین زده می شود که در هر خانوار در استرالیا به دلیل کلر آزاد شده از آب دوش ، میزان کلروفرم در هوا را افزایش می دهند. با استفاده از فیلتر تصفیه آب به شکل فیلتر دوش می توان از این امر جلوگیری کرد.آب شیر اغلب حاوی حداقل کلر است ، اگر نه بیشتر ، کلر توصیه شده برای استفاده در استخرها باشد.

کلر از طریق جذب و استنشاق پوستی هنگام استحمام وارد بدن می شود تا مقدار نوشیدن آب شیر. این یک مسئله مهم است زیرا خطر ابتلا به سرطان در افرادی که آب کلر می نوشند 93٪ بیشتر است. کلر برای کودکان و بزرگسالان یک خطر بالقوه برای سلامتی است و موضوعی است که باید کاملا جدی گرفته شود و با استفاده از سیستم های فیلتراسیون آب مانند فیلتر دوش از آن جلوگیری شود .

کلر موجود در آب دوش اثرات سخت و خشکی بر روی پوست و مو را به همراه دارد.

منافذ پوست هنگام دوش گرفتن گسترده می شوند و جذب پوستی کلر و سایر مواد شیمیایی را امکان پذیر می کنند.

کلر موجود در آب دوش هنگام جذب توسط پوست می تواند باعث ایجاد حساسیت و سایر تحریکات پوستی شود.

مواد شیمیایی در دوش آب با سرعت بسیار بیشتری نسبت به آب واقعی بخار می شوند. بنابراین ، بخار دوش حاوی غلظت مواد شیمیایی بسیار بالاتری از خود آب است.فیلتر تصفیه آب دوش حمام

مواد شیمیایی استنشاقی خیلی سریعتر از مواد شیمیایی بلعیده ، بدون فواید اضافی فیلتراسیون هضم ، به جریان خون راه می یابند. در سطح پایین ، استنشاق کلر باعث تحریک پوست و چشم همراه با گلودرد یا سرفه می شود. در سطوح بالاتر ، استنشاق علائم آسم مانند خس خس سینه و گرفتگی قفسه سینه را ایجاد می کند.

استفاده از فیلتر دوش برای تصفیه آب یکی از ساده ترین و مثرترین راه ها برای کاهش مواجهه مضر با کلر و سایر مواد شیمیایی است. با استفاده از سیستم های آب خالص در دوش خود ، از پوست ، مو ، سیستم تنفسی و به طور کلی محافظت می کنید سلامت و همچنین اطمینان از منبع آب تمیز و خالص.

کلر یکی از دلایل مشکوک سرطان پستان است. در زنان مبتلا به سرطان پستان مشخص شده است که کلر 50-60 درصد بیشتر از زنان سالم در بافت پستان خود دارد.

دوش گرفتن در آب تصفیه شده بدون کلر ، خطرات سرطان مثانه و پستان را کاهش می دهد.

از آنجا که مو قادر به حفظ روغن های مرطوب کننده طبیعی خود است ، با حذف کلر از آب دوش نرم و سالم می شود.

هنگامی که بدن قادر است مرطوب کننده های طبیعی خود را حفظ کند ، نیاز به لوسیون های پر هزینه و مرطوب کننده ها بسیار کاهش می یابد.

از آنجا که کلر عامل اصلی خستگی است ، دوش گرفتن با آب فیلتر شده بوسیله فیلتر تصفیه آب و بدون کلر منجر به افزایش سطح انرژی و سلامت کلی می شود.

کودکانی که به ویژه در معرض اثرات مضر استنشاق کلر قرار دارند ، به ویژه از طریق حذف کلر از آب دوش از طریق استفاده از فیلتر دوش بهره مند می شوند .