بحث در مورد این واقعیت که مدیریت زباله اخیراً به یک معضل بزرگ در جهان تبدیل شده است ، دشوار است ، زیرا دفن زباله ها به ابعادی بسیار زیاد رسیده و نرخ بازیافت حتی در کشورهای مدرن غربی نیز به طرز ناخوشایندی پایین است. تعداد بطری های پلاستیکی تولید شده توسط صنعت آب بطری شده و متعاقباً توسط مصرف کنندگان دور انداخته شده است ، فقط این مشکل بزرگ را تشدید کرده است. این مسئله استفاده از آب لوله کشی به عنوان منبع آشامیدنی سالم و همچنین نصب سیستم فیلتراسیون آب در خانه را برای اطمینان از آب آشامیدنی خالص که از یک بطری پلاستیکی تأمین نمی شود ، اخلاقی تر و مسئولیت پذیرتر کرده است . با استفاده از آب لوله کشی به جای آب بطری که غیرضروری توصیف شده است ، می توان ردپای محیطی فرد را به میزان قابل توجهی کاهش داد.
بر اساس گزارش صندوق جهانی طبیعت در سال 2001 ، تقریباً 1.5 میلیون تن پلاستیک در بطری 89 میلیارد لیتر آب هر ساله مصرف می شود. علاوه بر این مقدار زیاد پلاستیک تولید شده ، انرژی مورد نیاز برای تولید و انتقال این بطری ها به بازار ، سوخت های فسیلی محدود را تخلیه می کند. شرکت های تولید آب بطری ، به دلیل استفاده بی رویه از منابع ارزشمند و تولید میلیاردها بطری پلاستیکی ، فشار قابل توجهی بر محیط زیست وارد کرده اند.

نویسندگان گزارش WWF پیشنهاد کردند بطری های آب شسته و مجدداً استفاده شوند تا تأثیر منفی آنها بر محیط کاهش یابد. متأسفانه ، استفاده مجدد از بطری های پلاستیکی کیفیت آب را بیشتر به خطر می اندازد ، به این دلیل که با فرسوده شدن بطری ، فتالات بیشتری به آب راه می یابد. در پیشنهادی دیگر ، نویسندگان توصیه کردند که شرکتهای تولید آب بطری از امکانات بطری سازی محلی برای کاهش هزینه های سوخت برای نیاز حمل و نقل استفاده کنند. متأسفانه ، بطری سازی محلی به دلیل کاهش استانداردهای بهداشتی برای تولید و مصرف آب بطری داخل کشور ، کیفیت آب را بیشتر به خطر می اندازد. به نظر می رسد هیچ راه حل عملی برای این مشکل وجود ندارد. صنعت آب بطری فشار جدی بر محیط زیست وارد می کند ،

به گفته مبارزان ، بطری آب محصولی است که برای هر کسی که به آب شیر آشامیدنی قابل آشامیدن دسترسی داشته باشد ، به خصوص افرادی که به سیستم فیلتراسیون آب دسترسی دارند ، کاملاً غیرضروری است. لوسی لی ، از موسسه خیریه حیات وحش WWF مستقر در انگلستان ، می گوید: منابع آب موجود نیست یا ضعیف است اما باید از این قاعده مستثنی باشد. "

اگر می خواهید دنیای پاک تری داشته باشید ، سیستم های تصفیه آب ما را بررسی کنید و به پاکسازی محیط از بطری های پلاستیکی آب کمک کنید!خرید دستگاه تصفیه آب