دلایل زیادی برای تصفیه کردن آب آشامیدنی وجود دارد. آب تمیز برای هر انسانی ضروری است و با استفاده از فیلتر تصفیه آب می توانید اطمینان حاصل کنید که آب خانه شما همیشه سالم ، پاک و عاری از طعم و بوی نامطبوع است.
آب آشامیدنیحتی اگر دسترسی به آب آشامیدنی تصفیه شده از حقوق اساسی بشر باشد ، با این حال تعداد فزاینده ای از مناطق با کمبود منابع آب آشامیدنی روبرو هستند. چالش امکان دسترسی به آب پاک و سالم محدود به کشورهای در حال توسعه نیست - ایالات متحده و اروپا همچنین در مورد آب آشامیدنی با چالش هایی روبرو هستند ، مانند نگرانی های بهداشتی ، آلاینده ها ، طعم ، مسائل زیست محیطی و بو.

خبر خوب این است که یک سیستم تصفیه آب خانگی می تواند به شما کمک کند از پس این چالش ها برآیید و آب شیر را تبدیل به آشامیدنی تمیز و سالم کنید. در این مقاله ، پنج دلیل را توضیح می دهیم که چرا ممکن است بخواهید آب آشامیدنی خود را تصفیه کنید.

1 یک لایه امنیتی اضافی اضافه کنید

در بیشتر کشورهای صنعتی ، سیستم های تصفیه آب شهری معمولاً کاملاً موثر هستند. با این حال تصفیه آب عمومی دارای خطا می باشد. حوادثی که آلودگی های ناشی از آلودگی ، سرب ناشی از لوله های آب منسوخ یا معیوب یا بقایای ناشی از استفاده از سموم دفع آفات ، به آب لوله کشی راه پیدا کرده اند ، تعداد فزاینده ای دارد. شرایط آب و هوایی فوق العاده ، مانند بارندگی شدید ، همچنین می تواند تأسیسات تصفیه آب شهری را تحت فشار قرار دهد.

بنابراین غیر منطقی نیست که بخواهید یک لایه امنیتی اضافی برای تکمیل تصفیه آب محلی یا شهری خود داشته باشید. شما می توانید این کار را با استفاده از یک تصفیه آب خانگی انجام دهید که می تواند طیف وسیعی از ناخالصی ها را از آب پاک کند و به شما اطمینان دهد که در نهایت آب نا سالم نخواهید خورد.

2 آلودگی های ناخواسته را از بین ببرید

سرب ، سموم دفع آفات ، باکتری ها ، ویروس ها و بسیاری دیگر از ترکیبات و مواد فیزیکی ، شیمیایی ، بیولوژیکی و رادیولوژیکی به منبع آب راه پیدا می کنند. حذف تمام آثار آلاینده ها از آب شما تقریباً غیرممکن است.

در حالی که نوشیدن آبی که مطابق با این استانداردها باشد معمولاً برای نوشیدن بی خطر تلقی می شود ، شما ممکن است ترجیح خود را داشته باشید که با داشتن آب آشامیدنی سطح بالایی از آلاینده ها را راحت کنید. تصفیه آب خانگی و خصوصی به شما امکان می دهد محدودیت های خود را تعیین کنید.

 3 از سلامتی خود محافظت کنید

نوشیدن آب حاوی باکتری و ویروس می تواند منجر به مشکلات جدی در سلامتی و بیماری هایی مانند اسهال ، وبا و اسهال خونی شود. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که چنین بیماری هایی خطرناک است ، موثرترین راه برای محافظت از خود استفاده از دستگاه تصفیه آب با روش تصفیه اسمز معکوس است.

اندازه منافذ غشاهای مورد استفاده برای اسمز معکوس در نانومتر اندازه گیری می شود ، اندازه کافی کوچک برای جلوگیری از ویروس و باکتری است. علاوه بر این ، اسمز معکوس همچنین آلودگی های شیمیایی متداول ، مانند سدیم ، کلرید ، مس و سرب را از بین می برد.اسمز معکوس

 4 برای محافظت از محیط ، پلاستیک را کاهش دهید

مصرف سالانه آب بطری شده در سراسر جهان را می توان میلیون ها نفر حساب کرد. 35 درصد از اروپاییان (50 میلیون خانوار) از آب لوله کشی خود نمی نوشند و استفاده از آب بطری شده در دهه گذشته بیش از 10 درصد در سال رشد کرده است. به طور کلی ، آب بطری به دلیل قابل حمل بودن مناسب در نظر گرفته می شود. اما این راحتی با مشکلات و هزینه های بالای محیطی همراه است. هزینه هایی مانند آلودگی مرتبط با تولید پلاستیک ، انرژی و حمل و نقل و همچنین استفاده اضافی از آب ، آب بطری را به گزینه ای ناپایدار برای آب آشامیدنی تبدیل می کند.بطری پلاستیکی

نوشیدن آب لوله کشی نه تنها ارزان نیست بلکه سازگار با محیط زیست است. طبق گفته کمیسیون اروپا ، دسترسی به آب با کیفیت بهتر می تواند 17 درصد از مصرف آب بطری را کاهش دهد . با نصب یک سیستم تصفیه آب خانگی ، مصرف کنندگان می توانند مستقیماً در آب از طریق محیط زیست به آب آشامیدنی تمیز دسترسی پیدا کنند.

5 طعم و بوی آب شیر خود را بهبود ببخشید

توانایی نوشیدن آب تازه و شفاف با طعم طراوت و بدون بوی نامطبوع می تواند تأثیر زیادی در سلامتی و کیفیت زندگی شما داشته باشد. یکی از شایع ترین شکایات مربوط به طعم آب لوله کشی ، کلر است که یک ضد عفونی کننده ضروری است که در سراسر جهان استفاده می شود. وقتی نوبت به بو می رسد ، تحریک کننده ترین ماده سولفید هیدروژن است. بوی تخمهای پوسیده می دهد.نوشیدن آب سالم

تصفیه آب نه تنها می تواند به حذف مواد مضر کمک کند بلکه باعث بهبود طعم ، بو و ظاهر بصری آب آشامیدنی شما می شود. مقدار کلر ، باقی مانده خاک و مواد آلی و معدنی را کاهش می دهد.

در مجموع ، خرید دستگاه تصفیه آب و یا فیلتر یخچال سرمایه گذاری در سلامتی ، محیط زیست و روشی هوشمندانه برای کاهش هزینه شما برای آب بطری است.دستگاه تصفیه آب 7مرحله اینلاین AQUA OXWORS