سیستم ایمنی بدن اولین خط دفاعی ما در برابر بیماری است و آب سلاحی مخفیست که برای سالم ماندن به آن احتیاج داریم.وقتی به تقویت سیستم ایمنی بدن خود فکر کنید ، اولین چیزهایی که به ذهن شما خطور می کند ، تغذیه سالم ، استراحت کافی ، مصرف ویتامین ها یا کاهش استرس است. حتی اگر همه ما توصیه های متعدد در مورد "دریافت مایعات فراوان" را شنیده باشیم ، آسان است که اهمیت نوشیدن آب کافی را امری طبیعی بدانیم.چه در حال مبارزه با سرماخوردگی باشید ، چه برای فصل آنفلوانزا آماده شوید ، یا دلایل جدی تری برای نگرانی در مورد قدرت سیستم ایمنی بدن داشته باشید ، نمی توان نقش آبرسانی مناسب با آب آشامیدنی با کیفیت را انکار کرد.خطرات کم آبی

" بدن شما تا 70٪ آب تشکیل شده است " این واقعیتی است که شما از دبستان می شنوید... بنابراین کاملاً منطقی است که عدم وجود آب کافی در بدن منجر به عواقب مخرب برای سلامتی شود.

کمبود آب بدن زمانی اتفاق می افتد که بدن شما بیش از مایعات دریافتی ، مایعات از دست بدهد. طبق گزارش کلینیک مایو ، علائم کم آبی ممکن است شامل خشکی دهان و تشنگی شدید تا سرگیجه ، حالت تهوع و خستگی باشد. این می تواند خطر بزرگتری برای افراد مسن باشد زیرا با افزایش سن ، بدن شما آب کمتری را ذخیره می کند و ممکن است از احساس تشنگی ، کمتر آگاه شوید.

تحقیقات نشان می دهد که کمبود آب بدن بر سیستم ایمنی بدن تأثیر منفی می گذارد. یک مطالعه با حضور فضانوردان نشان داد که کم آبی بدن در اثر پروازهای طولانی مدت می تواند عاملی برای کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن بعد از پروازهای طولانی باشد. همچنین تحقیقات پزشکی ورزشی نشان می دهد که کم آبی بدن سیستم ایمنی دوندگان ماراتن را سرکوب می کند.

همچنین هنگامی که سیستم ایمنی بدن شما برای مقابله با یک بیماری یا عفونت کار می کند ، مستعد کمبود آب هستید. WebMD توضیح می دهد که داشتن تب آب را از بدن شما می مکد در حالی که بیشتر برای تولید مخاط دفع میکروب ها استفاده می شود. به علاوه ، داروهای سرماخوردگی و آنفولانزا نیز در کم آبی بدن تاثیر گذار هستند.

پنچ مزیت هیدراته ماندن با آب آشامیدنی

آب از بسیاری جهات به عملکرد بدن کمک می کند. از هضم و گردش خون گرفته تا محافظت از مفاصل و اندام ها ، تقریباً هر سیستم اصلی بدن به آب بستگی دارد. در اینجا چند مزیت مستقیم برای هیدراته نگه داشتن خود برای سلامتی و ایمنی بیشتر ذکر شده است.

1. سطح انرژی

در حالی که کمبود آب ممکن است باعث خستگی در شما شود ، نوشیدن آب به میزان کافی سطح انرژی شما را افزایش می دهد ، این یکی از دلایلی است که در هنگام ورزش باید بدن خود را مرطوب نگه دارید. آب به اکسیژن رساندن به مغز ، عضلات و اندام های شما کمک می کند. همچنین به عنوان روان کننده در اطراف مفاصل و عضلات عمل می کند بنابراین می توانید بدون گرفتگی و خستگی بیشتر و بیشتر به حرکت و کار ادامه دهید.

2. سلامت روان

از آنجا که آب از عملکرد سالم مغز پشتیبانی می کند ، نوشیدن کافی می تواند منجر به بهبود روحیه شود. مطالعه ای که در سال 2018 در مجله جهانی روانپزشکی منتشر شد ، نشان داد که آبرسانی مناسب ممکن است خطر افسردگی را در بزرگسالان کاهش دهد. همانطور که نویسنده مجله آنلاین Bustle توصیف می کند:

وقتی احساس غرق شدن در احساسات منفی یا علائم اضطراب دردناک کردم ، ابتدا دستم را به یک لیوان آب بردم. آنچه را که احساس می کردم پاک نکرد اما بیشتر از آنچه فکر می کردم کمک کرد . هیدراتاسیون مانند مراجعه به یک درمانگر یا روانپزشک جایگزین مراقبت های بهداشت روان نیست ، اما اطمینان از اینکه در دوره های اضطراب یا افسردگی هیدراته شده ام بخشی از برنامه عادی من است.

مطالعات همچنین ارتباط مستقیمی بین استرس و کم آبی بدن را نشان می دهد . کمبود آب در بدن شما می تواند منجر به افزایش هورمون استرس معروف به کورتیزول شود و سطح بالای استرس می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند .

3. سلامت قلب و عروق

انجمن قلب آمریکا می گوید آب کافی در بدن برای سلامت قلب بسیار مهم است.هنگامی که کمبود آب دارید ، حجم کل خون شما کاهش می یابد و خون شما غلیظ می شود ، که باعث می شود گردش خون در بدن دشوارتر شود. این قلب شما را مجبور می کند که بیشتر و سریعتر کار کند و فشار خون را افزایش دهد. از طرف دیگر ، آبرسانی مناسب ، پمپاژ خون را برای قلب شما آسان می کند.

4. تغذیه و وزن سالم

سیستم ایمنی بدن شما برای تقویت آن به مواد مغذی مناسب احتیاج دارد. چه این مواد مغذی را از خوردن غذای سالم دریافت می کنید و چه از ویتامین ها و مواد معدنی استفاده می کنید ، هیدراتاسیون مناسب باعث جذب و انتقال مواد مغذی می شود. دلیل آن این است که هیدراته ماندن از یک سیستم هضم عملکردی پشتیبانی می کند.

در عین حال ، آب به شما در حفظ وزن سالم کمک می کند. نوشیدن آب شاداب و بدون کالری در طول روز می تواند اشتهای شما را کاهش دهد و احساس رضایت بیشتری در شما ایجاد کند ، بنابراین غذای کمتری می خورید. اما آیا می دانید نوشیدن آب می تواند باعث سوزاندن کالری بیشتری نیز شود؟ درسته! مطالعات نشان می دهد نوشیدن آب سرد به طور موقت سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهد.

5. پاکسازی بدن

با این حال ، یکی دیگر از جنبه های مهم آب و سلامتی شما ، چگونگی تقویت سلامت سلولی ، عملکرد کلیه و دفع سموم از بدن است.

از آنجا که آب به سیستم قلبی عروقی شما کمک می کند تا اکسیژن و مواد مغذی را به سلولهای سراسر بدن برساند ، این سلولها زباله تولید می کنند. آب در هنگام تعریق ، نفس کشیدن و استفاده از دستشویی به شما در انتقال چیزهایی مانند اوره و دی اکسید کربن به بدن کمک می کند. این به معنای واقعی کلمه سموم را دفع می کند.

سالم ماندن در میان یک بیماری همه گیر

ترس از COVID-19 همه ما را به فکر قدرت سیستم ایمنی بدن می اندازد. نوشیدن آب مانع از ابتلا به ویروس کرونا یا بیماری دیگری نمی شود ، اما به شما و خانواده تان کمک می کند تا در ماه های آینده خوب بمانید.

با بازگشایی مشاغل ، بزرگسالان به سر کار خود بازمی گردند و بچه ها به مدرسه یا مهد کودک برمی گردند ، همه ما در معرض میکروب های زیادی قرار خواهیم گرفت که هنگام ماندن در خانه و تمرین فاصله های اجتماعی با آنها تماس نداشته ایم. بازگشت به جامعه مهم است ، اما به بدن شما بهترین فرصت برای دفاع از خود را می دهد. آبرسانی به بدن با آب آشامیدنی با کیفیت بالا و استفاده از فیلتر تصفیه آب باید یکی از اولویت های اصلی شما باشد.خرید فیلتر تصفیه آب

اگر متوجه شدید که خود یا یکی از عزیزانتان در حال مبارزه با یک مورد COVID-19 هستید ، متخصصان بهداشت ، هیدراتاسیون مناسب را عامل مهمی برای کمک به بدن در مبارزه با ویروس ذکر می کنند. همانطور که UC Davis Health توضیح می دهد ، کسانی که از ویروس کرونا در خانه بهبود می یابند باید "با نوشیدن مایعات زیادی مانند آب یا چای گیاهی ، چیزهایی که حاوی کافئین یا الکل نیستند ، هیدراته باقی بمانند. غذاهایی مانند سوپ های دارای مایعات زیاد را انتخاب کنید. "

ارتباط آب با سلامتی مخفی نیست ، هیدراتاسیون مناسب در زندگی روزمره را بسیار مهم است. آیا کودکان خود را به نوشیدن آب و یافتن راه هایی برای هیدراته شدن خود ترغیب می کنید ؟ این کار درصورتی که آب آشامیدنی تمیز و با طراوت در آشپزخانه داشته باشید بسیار آسان تر است.

از کیفیت آب در خانه خود چه می دانید؟ آیا آب شما می تواند حاوی آلوده کننده هایی باشد که خطراتی را برای سلامتی شما به همراه داشته باشد؟ آیا مطمئن هستید که نوشیدن آن بی خطر است؟ از سلامتی و کیفیت زندگی با آب با کیفیت بالا که طعم عالی دارد پشتیبانی کنید!

بهترین راه برای لذت بردن از آب آشامیدنی خوشمزه و داشتن خیال راحت در مورد کیفیت آن ، نصب دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس در خانه است. اسمز معکوس (RO) تصفیه کربن را با غشایی منحصر به فرد ترکیب می کند که انواع آلودگی ها از جمله ویروس های خاص و باکتری های بالقوه مضر را از بین می برد.

از آنجا که کیفیت آب بسته به محل زندگی شما متفاوت است ، شما به یک متخصص محلی نیاز دارید تا به شما کمک کند راه حل مناسب خانه خود را پیدا کنید. چه به مزایای اسمز معکوس علاقه مند باشید ، چه فقط در مورد کیفیت آب خانه خود کنجکاو باشید ، خانواده متخصص تصفیه آب آکوانوترن آنچه شما نیاز دارید را تأمین می کند. همین امروز تماس بگیرید 02166002588خرید فیلتر تصفیه آب